KÄYTTÖEHDOT

KÄYTTÖ- JA SOPIMUSEHDOT



PALVELUN TARJOAJA
Koti & Tila Design
Y-tunnus: 1311614-1

Rekisterin yhteyshenkilö
Armi Lötjönen, [email protected]


YLEISTÄ

Näitä sopimusehtoja sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (jäljempänä ”asiakas”) ja Koti & Tila Design (jäljempänä ”yritys”) välisessä suhteessa.

Yritys tarjoaa palveluinaan digitaalista sisältöä (verkkokurssit, e-oppaat ja etäpalvelut) sekä lisäksi Etelä-Karjalan alueella ammattijärjestäjän, stailaajan ja sisustusalan palveluita sekä luentoja. Verkkokauppa ja palvelut on tarkoitettu yrityksille ja yli 18-vuotiaille yksityishenkilöille. Palveluiden ja tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa palvelujen,
tuotteiden ja materiaalien sisältöä, hintaa tai saatavuutta.

Ostaessaan palveluja tai tuotteita verkkokaupastamme tai muutoin, asiakas hyväksyy nämä toimitus-, palautus- ja maksuehdot. Käyttämällä sivustoa / palveluja / materiaaleja asiakas hyväksyy myös Palvelun käyttöehdot. Henkilötietojen keräämisessä noudatamme tietosuojalakia. Verkkokursseja ei voi ostaa rekisteröitymättä.

Sopimuksen voimassaolo

Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä on kertaluontoinen. Kertaluontoinen sopimus syntyy, kun asiakas ostaa yritykseltä palvelun. Asiakas ei ole tämän jälkeen velvollinen ostamaan muita tuotteita eikä sitoudu kuukausittaisiin maksuihin tai ostoihin. Sopimus päättyy, kun palvelu on suoritettu loppuun.

Hinnat

Yrityksellä on oikeus muuttaa tuotteidensa/palveluidensa hintoja. Verkkosivuilla näkyvä hinta on voimassa oleva hinta kyseiselle tuotteelle/palvelulle. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.

Maksuehdot

Yritys tarjoaa palveluille ja tuotteille eri maksutapoja. Käytettävissä olevat maksutavat näkyvät ostoksen tekemisen yhteydessä.

Yritys käyttää maksunvälityspalveluna PayPalia ja Stripea (Stripe Payments Europe, Ltd) sekä kotisivualustana Kajabia (Kajabi LLC). PayPal, Stripe tai Kajabi tai niiden välittämät maksupalvelut voivat näkyä maksua suoritettaessa ja tiliotteella maksun saajana.

Viivästyneistä maksuista peritään korkolain mukainen viivästyskorko sekä maksumuistutuksista ja muista perintätoimista aiheutuneet kulut. Yritys siirtää maksamattomat saatavat huomautuksen jälkeen perintätoimiston perittäviksi. Perintätoimisto käyttää maksamattomien laskujen perintään vapaaehtoista ja oikeudellista perintää. Laskuihin lisätään perintätoimiston hinnaston mukaiset perintäkulut. 

Yritys voi katkaista asiakkaan pääsyn ostamiinsa palveluihin viivästyneiden tai maksamattomien maksujen takia, jos maksu ei ole saapunut eräpäivään mennessä. Tämä ei kuitenkaan poista asiakkaan maksuvelvollisuutta.

Yritys ei vastaa sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita. Esimerkiksi, jos asiakas ostaa palvelun osamaksulla, tällöin maksuvelvollisuus voi siirtyä täysin asiakkaan ja osamaksupalvelua tarjoavan yrityksen väliseksi. Asiakkaan on tarkistettava kolmannen osapuolen ehdot
maksutapaa valittaessa.

Toimitustavat ja -aika

Digituotteet (verkkokurssit tai e-oppaat) sekä järjestämis- ja sisustamissuunnitelmat toimitetaan asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen maksamisen jälkeen. Sähköpostiin saapuneesta linkistä asiakas voi kirjautua kurssisivulle tai ladata oppaan. Asiakas tarkistaa, että sähköposti on oikein.


VERKKOKURSSIPALVELU

Verkkokurssipalveluiden käyttöoikeus

Asiakas saa verkkokurssipalvelun ostettuaan siihen käyttöoikeuden niin pitkäksi aikaa kuin palvelu on saatavilla yrityksen verkkosivuilla. Kurssisisältöjen omistus, tekijän- ja teollisoikeudet eivät siirry asiakkaalle.

Verkkokurssin käyttöoikeus on asiakkaalle henkilökohtainen ja antaa asiakkaalle oikeuden käyttää ostamaansa palvelua vain omassa yksityisessä tai oman yrityksen käytössä näiden ehtojen mukaisesti.

Asiakas ei saa jakaa verkkokurssin käyttöoikeutta kenenkään kanssa, eikä siirtää sitä kenellekään. Asiakas ei saa näyttää tai levittää käyttöoikeutta vaativien palveluiden sisältöä millään tavalla (esim. internetissä), ellei yritys anna siihen erikseen lupaa. Asiakkaan käyttäjätilin tai käyttöoikeuden jakaminen tai levittäminen on sopimusrikkomus ja voi johtaa palveluiden katkaisuun ja mahdollisiin korvausvaatimuksiin.

Verkkokurssipalveluiden saatavuus ja toimivuus

Verkkokurssipalvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä kurssialustalle. Rekisteröitymisvaiheessa asiakkaan tulee ilmoittaa etu- ja sukunimi sekä käytössä oleva sähköpostiosoite.

Palvelun ostamisen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa etu- ja sukunimi, osoite sekä mahdollisesti muita henkilötietoja. Asiakas vastaa tietojen ajantasaisuudesta ja oikeellisuudesta. Yritys ei vastaa väärien tietojen antamisen johdosta aiheutuvista mahdollisista vahingoista.

Osassa yrityksen palveluita voidaan hyödyntää kolmansien osapuolien ympäristöjä ja sovelluksia. Asiakas vastaa itse tällaisten sovellusten asentamisesta ja käyttämisestä. Yritys ei vastaa kolmansien osapuolien ympäristöjen ja sovellusten toimintahäiriöistä.


MUUT TUOTTEET JA PALVELUT

Yritys tarjoaa digituotteiden ja -palveluiden lisäksi Etelä-Karjalan alueella ammattijärjestäjän, stailaajan ja sisustusalan palveluita sekä mahdollisesti näihin liittyvien tuotteiden myyntiä. Yritys tarjoaa myös järjestämis- ja sisustussuunnitelmia.

Palvelun/tuotteen ostamisen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa etu- ja sukunimi, osoite sekä mahdollisesti muita henkilötietoja.

Tuotteiden käyttöoikeus 

Asiakas saa tuotteiden käyttöoikeuden ostettuaan tuotteen, ellei käyttöoikeutta ole erikseen rajattu.

Asiakkaan velvollisuudet

Asiakas vastaa toimittamansa materiaalin laadusta (esim. valokuvat ja pohjakuvat suunnitelmien tekemistä varten). Asiakas antaa yritykselle luvan käyttää toimittamaansa materiaalia palvelun toteuttamiseksi.

Koti- ja yrityskäynnit

Sopimusehdot: 

Käynnillä aika alkaa, kun saavutaan tiloihin ja aika loppuu, kun poistutaan tiloista. Palvelun tilaus on sitova. Ilman peruutusta veloitetaan sovitut tunnit suunnitelman mukaan. Tehdyn varauksen muuttaminen toiselle henkilölle on maksutonta, kun ilmoitus tehty vähintään 24 tuntia ennen sovittua tapaamista.

Asiakas on läsnä järjestämispalvelun aikana, ellei toisin sovita. Asiakas päättää aina tavaroiden kohtalosta. Ammattijärjestäjä ei ole vastuussa, jos asiakas katuu järjestettäessä tekemiään päätöksiä jälkikäteen. Ammattijärjestäjä ei myy asiakkaan tavaroita. Noudatamme vaitiolovelvollisuutta. Asiakas ei saa palvelun aikana olla alkoholin tai muun arviointikykyä heikentävän aineen vaikutuksen alaisena.

Laskutus

Jos asiakkaan kanssa ei toisin sovita, kotikäynneillä palvelu maksetaan samalla käynnillä työn tekemisen kanssa joko maksupäätteellä (korttimaksu) tai käteisellä.

Yrityksen maksuaika 7 vrk netto tai sovitun mukaisesti.

Peruutusehdot

Jos kotikäynnin varaus peruutetaan alle 2 vuorokautta ennen sovittua aikaa, veloitetaan 50% hinnasta. Jos varaus peruutetaan alle vuorokausi ennen sovittua aikaa, veloitetaan koko hinta.

Hinnat

Tuotteiden ja palveluiden hinnat määräytyvät palvelukohtaisesti ja ilmoitetaan asiakkaalle ennen palvelun ostamista. Maksuehdot ovat samat kuin yleisissä ehdoissa olevat.

Oikeudet ja omistus

Palveluiden tuottamisen yhteydessä syntyvät tekijänoikeudet ja muut immateriaalioikeudet säilyvät yrityksellä, ellei toisin sovita kirjallisesti.

Takuu ja vastuu

Yritys pyrkii tuottamaan palvelut ammattitaitoisesti ja sovitussa aikataulussa. Asiakkaan tulee ilmoittaa mahdollisista virheistä tai puutteista palveluissa viipymättä, jotta yritys voi korjata ne. Yritys ei vastaa asiakkaan toimittaman virheellisen tai epätarkoituksenmukaisen materiaalin aiheuttamista virheistä tai puutteista palveluissa.

Mikäli tuote ei saavu odotetusti asiakkaan sähköpostiin tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen [email protected]. Virheilmoitukset käsitellään arkipäivisin. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä mahdollisimman pian.


EHDOT

Yritys pidättää itselleen oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Asiakas on velvollinen tarkistamaan sopimusehtojen sisällön ja päättämään sen jälkeen, haluaako hän jatkaa sopimusehtojen noudattamista. Mikäli asiakas ei halua noudattaa näitä tai myöhemmin muutettuja sopimusehtoja, yrityksen sivustojen ja palveluiden käyttö tulee välittömästi lopettaa.

Peruutusehdot ja tyytyväisyystakuu

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus (ks. rajoitukset alta). Asiakkaan tulee ilmoittaa peruutuksestaan yritykselle kirjallisesti ([email protected]) 14 päivän kuluessa tavaran tai palvelun vastaanottamisesta. Peruutusilmoituksessa on mainittava perustelut peruutukselle. Asiakkaan on liitettävä mukaan lisäksi seuraavat tiedot: tuotteen/kurssin nimi, tilauksen päivämäärä / vastaanottopäivä, asiakkaan nimi, sähköpostiosoite, jolla asiakas tilasi tuotteen/kurssin. Yritys ei vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen vastaanottamisesta. Kun palautus on hyväksytty, yritys lähettää asiakkaalle sähköpostiviestillä tiedon. Myyjän on palautettava kuluttajalle kaikki saadut suoritukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen saamisesta.

Kuluttajan peruutusoikeuden rajoitukset

Kuluttaja-asiakkaalla ei ole peruuttamisoikeutta sähköisten asiakirjojen, verkkoseminaarien, verkkoluentojen, verkkokurssien ja vastaavien palveluiden tilauksissa, jos tilatun tuotteen lähetys on käynnistynyt tai tilattu tuote on asiakkaan saatavilla ja asiakas on maksanut tilauksen hyväksyen siten peruuttamisoikeuden menettämisen. (Ks. tarjoamamme 14 vrk:n tyytyväisyystakuu alta.) 

Tilattu tuote on asiakkaan saatavilla esimerkiksi silloin, kun hän on tilausvahvistuksessa tai muutoin tilauksen jälkeen saanut digitaalisen tuotteen latauslinkin taikka linkin tai tunnukset sähköiseen palveluun. 

Jos asiakas on tyytymätön verkkokurssiin, on asiakkaan ilmoitettava tyytymättömyytensä 14 päivän kuluessa sähköpostiin: [email protected]. Asiakkaan on liitettävä mukaan seuraavat tiedot: tuotteen/kurssin nimi, tilauksen päivämäärä / vastaanottopäivä, asiakkaan nimi, sähköpostiosoite, jolla asiakas tilasi tuotteen/kurssin sekä syy, miksi asiakas haluaa peruuttaa tilauksen. Asiakkaan tulee kertoa tyytymättömyyden syy, syyksi ei kuitenkaan hyväksytä ajanpuutetta tai jaksamiseen liittyviä syitä. Yritys ei vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen vastaanottamisesta. Mikäli asiakkaan katsotaan täyttäneen ehdot, yritys palauttaa asiakkaan palvelusta suorittamat maksut 14 päivän kuluessa palautusta koskevan päätöksen tekemisestä.


HENKILÖTIETOJEN KERÄÄMINEN JA LUOVUTTAMINEN

Yritys noudattaa kaikessa henkilötietojen keräämisessä ja käsittelyssä tietosuojalakia.
Yrityksen rekisteri- ja tietosuojaseloste löytyvät yrityksen verkkosivuilla.


VASTUUNRAJOITUKSET

Yritys ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Yritys ei vastaa verkkosivuston käytön yhteydessä esiintyneistä teknisistä häiriöistä ja siitä seuraavasta puutteellisesta tilausten käsittelystä eikä kolmansien osapuolien tarjoamien palveluiden, kuten kurssialustan, toimintahäiriöistä (kuten järjestelmien toimintahäiriöt ja viiveet maksujen siirtymisessä) eikä sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita.

Yritys ei missään tapauksessa vastaa palvelujen, tuotteiden tai näiden sisältämien materiaalien pohjalta ja johdosta tehtyjen asiakkaan päätösten seuraamuksista tai näiden aikaansaamisista tuloksista. Yritys ei näin ollen takaa sitä, että tämän palvelut välittömästi tuottavat asiakkaalle rahallista tuottoa.

Yrityksen voi olla joissain tilanteissa keskeytettävä pääsy verkkosivustolle voidakseen suorittaa huolto- tai muita toimenpiteitä. Asiakas hyväksyy sen, että verkkosivusto ei ole aina käytettävissä, eikä yritys ole vastuussa mistään tällaisen katkoksen seurauksena aiheutuneista vahingoista tai menetyksistä.


ERIMIELISYYDET JA SOVELLETTAVA LAKI

Nämä sopimusehdot on laadittu, jotta erimielisyyksiä ei syntyisi. Mikäli kuitenkin erimielisyyksiä syntyy palveluista tai sopimuksesta muutoin, pyritään ne ratkaisemaan asiakkaan ja yrityksen välisillä neuvotteluilla.

Kuluttaja-asiakas: mikäli palveluita tai muutoin sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ottamalla yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan (kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttaja voi olla myös yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Palveluista tai sopimuksesta muutoin aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan yrityksen kotipaikan mukaisessa tuomioistuimessa, elleivät asiakas ja yritys pääse asiassa neuvotteluilla sovintoon.


Ehdot voimassa 3.1.2025 alkaen.

ONKO KYSYTTÄVÄÄ?


Ota yhteyttä oheisen painikkeen kautta avautuvalla lomakkeella tai ole yhteydessä muulla tavoin. 
OTA YHTEYTTÄ!

Koti & Tila Design

Y-tunnus: 1311614-1

Armi Lötjönen
040 182 5380 / [email protected]